Corkba költözésem története

Csabi Írországban

Lustasag 'szameg...

2015. augusztus 17. 22:40 - csaboable

Tuuul lusta vagyok uj blogot inditani, igy ide irom Londoni kalandjaim, hisz vegulis meg mindig Corki Csabi vagyok, csak mar Londonban. :P

Szoval utoljara akkor irtam, amikor megkaptam a pozitiv visszajelzest, hogy megkaptam a Daily Mail-es allast. Orultem mint majom a farkanak, de amikor felszallt a rozsaszin kod, no akkor dobbentunk ra Andival, hogy megint koltozhetunk. Ami vegulis nekem nem nagy kaland... ugy se en pakolok 

De mivel Andi gecire utalta mar a semmittevest, es megis csak Londonba koltozunk - vilagvarosba - bla bla bla igy nem volt tul nagy problemaja vele, sot inkabb varta.

Elkezdtuk atnezni az anyagi helyzetunket, es azt szamoltam, hogy korulbelul 8500€-nk (£6000) volt a koltozesre. Elsore ez nagyon jonak tunt, de hat azzal szamoltam, hogy kb 3 het lesz meg talalunk lakast, szoval befizettem indulas elott 18 napnyi airbnb-t, ami rogton eldorrentett 1650 eurot a megtakaritasunkbol.

Julius 13-ara vettem repjegyet, ami kb 50 euro volt, plusz mivel Gatwickre erkeztunk, talaltam easybus coach-ot, akik 5 fontert vittek be kettonket a Victoria vonatallomasra.

Aztan Andi bejelentette, nem vagyok normalis, ha azt hiszem, hogy ket darab 35literes taskaba betudunk rakni 18 napnyi ruhat magunknak, igy legyek oly kedves es vegyek poggyasz helyet a repulore. Amikor meglattam, hogy 40 euroba kerul 20kg poggyasz, hat nagyon bepoccentem. 

Ja igen, ugy volt, hogy egyik munkatarsam atveszi Tolunk az albi szerzodeset, mi meg nala hagyhatjuk megorzesre Mushukat (cica). Hat eleg nagyot koppantunk, ugyanis a foberlo reakcioja kb ez volt:

Hat sok sok PRTB tanulmanyozas utan kiderult, hogy ha megtagadja a tenancy agreement assign-jat, akkor felmondhatom a fix idotartalmu szerzodest. Fel is mondtam, de nem reagalt semmire a gyokerje.
Bevittem hozza a felmondo nyilatkozatot, meg minden, semmi reakcio.

Aztan felhivtam a letting agency-t akik beszeltek a foberlovel, es mondtak, ha kikoltozom meg a kovetkezo havi fordulopont elott (12-e), akkor nem kell fizetnem + egy honapot ....

Huha, kiraly, visszanemtero alkalom... koltozunk. Julius 10-en mar elhordjuk a cuccainkat, meg minden. Szegeny srac, aki meg bekoltozott volna, hat ... hogy is mondjam. Tovabbra is elvezte a tokom se tudja melyik hostel vendegszeretetet napi 30-40 euroert.

No... kikoltozes. Kul.. de hova a f*szba koltozzunk? Hat elindult a hostel kereses. Kiderult, hogy az utolso heten mar eleg nehez hostelt talalni 2 egybefuggo ejszakara, igy megkerdeztuk az egyik munkatarsam es nagyon jo baratom, hogy nem-e ajanlana fel, hogy nala toltsuk az utolso 3 irorszagi ejszakankat a macskankkal, akit ott is hagynank nala addig, amig nem talalunk megfelelo alberletet, ahova a macskat is vihetjuk.

Hat kedves baratom es munkatarsam Fed az olasz tesztamester, erre az felvetesre nem tudott nemet mondani, igy megkerdezte, miert nem megyunk hozza lakni?

Ezt mi kicsit vonakodva, de azert elfogadtuk! Szabatkoztunk, hogy ugye nem zavarunk, meg jaj igy, jaj ugy... (A tisztelet koroket szerintem mindig meg kell futni!)

No, Andi bedobozolt mindent, de Fed mondta, hogy naluk annak mar nincs helye. Hat baaazdmeg. Ujabb futkarozas a munkahelyen, kinek kell 6 ikeas 43x34xfaszomsetudjamekkora doboz ideiglenesen szobadisznek?

Lengyel Magyar jobarat... kitalaltatok, egy lengyel srac rohant segitsegunkre, hogy O mindig is ilyen szobadiszre vagyott 1-3 hetig. Vigyuk hozza. Hurra!!! Doboz kerdes letudva.

Hol is tartunk? Ja igen, pentek julius 10-e. Koltozes Fedekhez. Nincs mit irnom errol. Oda koltoztunk pont.

Elveztuk az olasz konyhat 2 teljes napig, meg eredeti olasz pizzat is ettunk!!! (gy.k.: Fed sutotte, aki olasz)

Hetfon reggel elbucsuztunk Mushukatol, Yasmintol es Fedtol, es elindultunk a repterre. Ja igen, csak hogy ne sajnalja le senki tulsagosan Fed-et, megkapta ideiglenesen az automat, hogy hasznalja, amig vissza nem jovunk Mushuert. (terv az volt, hogy ha van albi, visszaroppenunk Corkba, es kocsival elvisszuk Muskatlit Londonba, autot meg eladom.)

No hetfo... 13-a. Megerkeztunk az airbnb szallasra. Belvarosban volt az 1-es zonaba. Kb. 14-re ertunk oda. Az airbnb-s csaj kurva jo arc volt. Segitokesz stb stb stb... Meg lakast is ajanlott nekunk, ahova engedtek a macskat.
Mondtuk neki, hogy persze... kerdezzen ra.

Delutan 5 ora fele elkezdtem a zooplan elmentett albi listanak nekiallni es felhivogatni oket.
Rogton az elso akit felhivtam egy automata volt, aki kuldott egy smst, amire valaszoltam, es kaptam egy e-mail cimet.
Kuldtem levelet az e-mail cimre, ahonnan is 10 percen belul jott a valasz, hogy akar aznap este is megnezhetjuk a lakast.

Megneztuk, leesett az allunk. A lakas a 4-es zonaban van, de mivel picadilly vonalon kell csak a metroval menni, igy nem nagy problema. Vadonat uj epitesu, soha senki nem lakott meg, 1.5 szobas lakas. Minden extraval felszerelve! (Nem klima nincs. Miert? Mert London...)

Andival elotte megbeszeltuk, hogyha talalunk szep albit, ami relative jo tomegkozlekedessel van, jo aron, akkor nem nezelodunk tovabb, kivesszuk.

Hat Corkban 10 napig szenvedtem a lakaskeresessel, Londonban elso nap talaltam olyat, ahol a foberlo nagyon jo arc, engedte a macskat, szimpatikusak voltunk neki, szoval nekunk kiadta a lakast.

Elinteztunk nemi papirmunkat, szombaton 9-kor mar at is vettuk a kulcsot! Woooohooo. 

Kozben kiderult, hogy kb 250 euroba kerulna hazarepulni Corkba a kocsiert + cicmanyert. Plusz a komp is valami 300 euro lett volna + benzin + faszomsetudja mi. Hat mi legyen? Multkor szegeny macska 4-5 kilora fogyott, amikor teherautoval szallitottak mo-rol, de mivel az csak 200 euro volt, es most csak Corkbol kellett szallitani, igy ugy dontottunk, hogy megint teherautozik Mushuka + a dobozaink.

Megrendeltuk a futart, hetfon felvettek a cuccokat, le is szallitottak szerdara. 480 euro volt a szallitas. KB 100kg cucc + cica.

Jott az ikea tura, mert a lakast butorozatlanul kertuk. Egyedul a haloba kertunk agyat, hogy azt ne kelljen kifizetni. Ja igen, a lakas 1300/ho es 6 hetnyi kaucio kellett, szoval megusztuk 3100 fonttal a lakast. Elment kb 1000 font a berendezesre, plusz kaja + tomegkozlekedes.

Szoszerint lenullaztuk magunkat. Nem maradt penzunk. Pedig...

BTW... Augusztus 8-an otthon voltunk az eskuvonkre. Igent, mondtam es Andi is, szoval elvileg hazasok vagyunk. 

Mostani szitu: tul keson adtam le a papirjaimat, ezert nem kaptam fizut, igy most a hitelkeretbol (overdraftbol) fizettuk ki az 1300-at albira. Kajat is hitelre fogunk venni. Stb...

VISZONT, Andi talalt allast kevesebb mint 3 het alatt!! :D Szoval most mar O is fog dolgozni 20 oraban a Zaraban. (Valakinek a karrier epites a hobbija...)

Majd meg irok, igerem!

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://corkicsabi.blog.hu/api/trackback/id/tr887713922

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása