Corkba költözésem története

Csabi Írországban

Reg irtam mar...

2015. január 07. 23:14 - csaboable

Haliho :)

mik is tortentek, amiota utoljara irtam:

Kaptam karacsonyi bonuszt. Nem sokat, egy ajandek kartyat 250 euroval. Ahhoz kepest, hogy 14.11.10-en kezdtem nagyon orultem a dolognak :D. Most mar majdnem mindenem almas, kiveve a telefonom. Lehet az is almas lesz :P.

December 20-an repultem haza az unnepekre. Januar 2-an jottem vissza.

Legkozelebb tuti kiprobalom, hogy BP - London, London - Cork (62 euro a return jegy, a busz jegy meg 27 dublin es cork kozott) repulo utat. Mert ez a BP - Dublin, Dublin - Cork tura eleg szar. 16:50-kor indult volna a gepem, de csak 17:30-kor sikerult. Szar volt az ido vagy nem tudom, de 20-ra ertem Dublinba, ott pedig 1,5 orat kellett varnom a buszra, ami levisz Corkba a repterrol. A busz ut maga 3.5 ora. Aztan taxi. Hajnal 1-re ertem haza... :(.

Kb. semmi nem tortent a melon kivul. Reggel 8:30-9 kozott beerek, este 6 es 9 korul erek haza. Neha kesobb. Most januarban mar jobb a helyzet, de december vegen rengeteg hataridonk volt.
Tulorat nem fizetnek, de mivel sokat voltam bent, kaptam 4 nap szabit :). Ennyi eleg is volt, hogy ne kelljen fizetes nelkuli szabit kivennem.

Meloval kapcsolatban:

Jelenleg mentesi rendszert "epitek", semmi extra. Logokat kell megorizni 5+ evig torvenyi megfeleles miatt.
Lehet, hogy cheap storage lesz, lehet, hogy tape library. A szornyu, hogy senki nem tudja megmondani, mi a trend, milyen utemben novekednek a logok. Ennelkul, pedig nehez donteni :).

Emellett storage-ot akar a ceg vasarolni. Specifikacio nincs :). Soot, meg csak a jelenlegi storage-on sem tudjak mi az avg IOPS es a throughput :). Szoval most monitorozzuk a storage-ot, hogy meglassuk az atlag ertekeket es a tuskeket.

A storage vasarlas extra. iSCSI es NFS storage kozott vacilalunk. Nekem sajnos nincs tapasztalatom a file-based storage-okkal, igy en az iSCSI-t javaslom, viszont van egy srac, aki gyuloli az iSCSI-t es NFS-t akar.
Egyik volt munkatarsammal beszelgettem a dologrol, aki is mondta, hogy vehetjuk mi a legjobb HA NFS storage-ot, akkor is elkepzelheto, hogy lesz nemi kimaradas, amikor a failover tortenik. Emiatt az esetleges single point of failure miatt javasoltam az iSCSI-t. Mivel kiderult, hogy a CIO nem igazan bizik az NFS-ben, igy valszeg iSCSI lesz. Erre a srac bejelentette (poenbol vagy komolyan, nem tudom), hogy uj allast keres.

Emellett azt is kilatasba tette, hogy ha iSCSI storage lesz, akkor vetet 5 db szervert, DRBD-vel csinal egy shared storage-ot, majd clustered filesystemet rak ra, majd NFS-el megshare-eli a hypervisoroknak. Nos megint csak nem tudom, hogy ezt komolyan gondolta, vagy sem :).

Mai friss erdekesseg, hogy kirugtak a kozvetlen felettesem. Jelenleg kozvetlenul a CIO-nak felelunk. 2-3 akar tobb honapig nem lesz kozvetlen felettes.

15-en erkezik kertem viraga es a macsekunk Dublinba. Megyek fel ertuk es amint hazaerunk, hivatalosan is elkoltoztunk Magyarorszagrol :). Latva a hireket, fizetos elkerulo utak, haboru a tesco ellen es ki tudja meg mi fog jonni, egyatalan nem is banom, hogy eljottem. Elkepzelheto, hogy 20-30 ev mulva haza koltozunk, de amig nem rendezodnek a dolgok, addig ketlem. A problema nem csak a kormannyal van, hanem az emberek gondolkodasaval is. Igy hiaba tunik el a Fidesz, semmi nem fog valtozni. A legjobb tippem, hogy a 40 ev kommunizmus teljesen megmergezte az emberek gondolkodas modjat.

No de ez csak az en velemenyem.

Az angolom kezd egyre jobb lenni. Mar egyre kevesebb a megallas es a gondolkozas. Egyre tobbszor veszem eszre, hogy helyesen ragozok. Egyre durvabb az akcentusom, mert mar nem figyelek arra, hogy pontosan ugy mondjam ki a szavakat, ahogy "kellene" :).

A munkatarsaim nagyon jo fejek. Nagyon jo a moral bent. Mindenki dolgozik mint a guzu. Meg akkor is segitenek, ha epp el vannak havazva. Nincs hiszti, ha este fel hivom oket. Rogton jonnek fel skype-ra es segitenek.

1.5 honapja dolgozom ott, de mar eljarunk vacsorazni meg sorozni.

Andival azt tervezzuk, hogy ha nem tul draga, akkor marcius-ban elutazunk a Feroer szigetekre megnezni a teljes napfogyatkozast :).
Nos most megneztem, a return jegy 600-800€ kozott van /fo :(. Plusz a szallas. Szoval majd talan legkozelebb.

Viszont most nyaron tuti megyunk Izlandra. :)

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://corkicsabi.blog.hu/api/trackback/id/tr807051921

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása