Corkba költözésem története

Csabi Írországban

Autó vásárlás

2014. november 30. 16:07 - csaboable

Eltelt pár nap, amióta utoljára írtam. Azért nem írtam eddig, mert nem sok minden új történt velem.
Reggel mérgelődés a buszok miatt. Bent meló. Estig. Este aldi vagy dunnes stores. Ezután pedig a szokásos 10-40 perc várakozás a buszra.

Szerencsére kiderült, hogy a buszok garázsmenete nekem tökéletesen megfelel. Ugyanis van jó pár busz, ami csak a városközpontig közlekedik, utána meg garázsmenet. 1-2 este haza kellett gyalogolnom, ami nem vészes, 20 perc. Viszont amikor esik az eső, nem olyan kellemes.

Emiatt tegnap vettem egy autót :). Bérlés olcsóbb, de azt előre kell tervezni és ha csak 1-2 napra bérlek akkor már nem 16 euró/nap. 

Nos az autóvásárlás itt Írországban. Fura, de sokan inkább kereskedőtől ajánlották a vásárlást, mert állítólag itt vissza lehet vinni az autót, ha esetleg nagy probléma lenne vele. Ez elvileg Magyarországon is működik, de amiket hallottam, azok alapján úgy tudom, hogy a gyakorlatban már nem.

A kereskedő azt mondta, hogy itt is tekergetik az órát, de csak a magánszemélyek. Ha jól értettem a kereskedők nem igazán, mert ha kiderül, akkor bevonják az engedélyüket vagy mi. Néhány embert nehezebben értek meg az akcentus miatt :(.

Mindenesetre odamentem egy kereskedésbe, ahol kinéztem egy Nissan Almerat. 1.5-ös benzines, 100e mérfőld, klíma, elektromos ablak. Az autót elvitték előlem, így körbe néztem és találtam egy 2003-as 1.4-es golf 4-est. 144e mérföld, 0 extra kivéve a pohártartót és az elektromos napfénytetőt :D. 2000eurót kértek érte.

Kérdeztem, hogy mehetek-e próbakörre. Mondták persze. Miközben keresték a kocsi kulcsát, elővettem a személyim. Amikor meglátták, hogy odaakarom adni a személyim, mondták hogy az nem kell. Menjek nézzem meg autót és menjek vele nyugodtan. Majd hozzam vissza.

?!?!?!? Mivan? :)

Van ugye a Discovery-n az autotraders show a Wheeler Dealers című műsor. A dagi csávó Mike Brewer a kereskedő és a szerelő Ed China a szerelő. Angol sorozat, ahol vesznek valami lepukkant autót, felújítják és eladják. Abban van mindig, hogy a dagi csávó Mike elmegy megnézni az autót és elviszi egyedül egy tesztvezetésre. Mindig azt gondoltam, hogy ez megrendezett a műsor kedvéért.
(Hű olvasóm, Gitta kedvéért javítottam a pontatlan fogalmazásomat!)

Nos kiderült, hogy itt Corkban nem. Dublinban nem engedik így oda az autót. Viszont kisebb városokban ez megy.
Meg is jegyeztem ezt a hozzáállást a kereskedőnek, aki nem értette, hogy ez miért furcsa nekem. Azt mondta, hogy a filozófia mögötte: ha kedvesek veled, remélik, hogy Te se leszel seggfej.

Emellett mondták, hogy 1 hétig van gari az autóra, tehát vigyem el szerelőhöz és ha kiderül az autóról, hogy valami nagyon nincs vele rendben, akkor visszakapom a pénzt és keresnek valami hasonlót, hasonló árban. Ha kisebb a bibi, akkor vigyem vissza és kijavítják ingyen.

Emiatt vettem meg ezt a Golfot, ugyanis drágább volt mint amit kaptam volna egy magánszemélytől, viszont ott semmi reklamálási lehetőség nincs az adásvétel után.

Eddig minden rendben az autóval. Nem zörög, nem csörög. Futomű csöndes. Motor húz. Más meg nincs az autóban, ami tönkre mehetne :).

Tankoltam 14 liter benzint 20 euróért, ami 438 forint / liter, 306.51 forintos euróárfolyamon. A dízel ahogy néztem 420 forint / liter ugyanezen az árfolyamon. (1.37 euró / liter)

Hétfőn azért elviszem szerelőhöz átnézetni. Azután mindenképp visszakell vinnem a kereskedésbe, ugyanis az anyósülés csak csúszkál előre hátra. Nem akad be egy állásba sem. 

Viszont, jöjjön akkor most a feketeleves. Biztosítás...

Semmilyen bróker nem vállalt el. Egyetlen biztosítási bróker oldalon sem kaptam ajánlatot. Mindenhonnan elzavartak. Végül az Axanál kaptam ajánlatot. 1500 euró/év (kötelező, tűz- és lopáskár). :D:D:D:D Amikor meghallottam a számokat akaratlanul felröhögtem hangosan és visszakérdeztem, hogy WHAAAT?!?!

Mondta a biztosítós csaj, hogy hát igen. Nem vagyok Írországban még 3 éve. Nincs ír jogosítványom, se angol. Sőt, mivel még balesetet is okoztam még Magyarországon, emiatt ez a legjobb, amit tudnak adni.

Viszont kiderült, hogy ha Andit is beveszem a biztosításba, akkor 1500ból 1340 lesz. Na itt volt a második akaratlan WHAAAT??? Ha egy nő is biztosítva van az autóra, és fele-feleben Ő vezeti, akkor kisebb a valószínűsége, hogy valami történik. Fura dolgok ezek számomra.

No mindegy. Ha már ott voltam, kötöttem lakásbiztosítást is az ingóságokra. 190 euró. Plusz 15%-a az 1340-nek és januártól fizetek havi 120-on valahány eurót 9 hónapig.

Ma voltam is tescoban bevásárolni. Jó kis autót sikerült venni. Tök jól megy és... NAPFÉNYTETŐ :D:D.

Ma valami 12-13 fok volt napon. Nem fújt a szél. Sütött a nap végig. Még mindig süt. Itt most délután 3 óra. 

Amiket mondtak az időjárásról azokat eddig nem tapasztaltam. Nagyon jó idő van itt kint. Néha vannak esős napok de azok nem vészesek. Van úgy hogy akkor is kisüt a nap több órára, aztán megint elkezd esni. Vannak azért full esős napok, de akkor legalább nincs olyan hideg.

 

u.i.: vettem egy iMac-et. Lehet kövezni, meg szidni, hogy mekkora baromság volt :P

4 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://corkicsabi.blog.hu/api/trackback/id/tr806945623

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

zmplek 2014.12.08. 22:21:53

iMac??? Minek? Még a WOW is szaggat rajta... :)

csaboable 2014.12.08. 22:22:30

ne basztass!!! :D kurva jo. nem szaggat. 40fps 2560x1440-nel ultra beallitasoknal :D
raidben meg nem neztem...

bilon21 2014.12.09. 10:41:46

"2003-as 1.4-es golf 4...Motor húz."

ezen hangosan felröhögtem. komolyan. :D

csaboable 2014.12.09. 10:42:14

az irigyseg beszel beloled :P
süti beállítások módosítása