Corkba költözésem története

Csabi Írországban

Első nap

2014. november 05. 22:02 - csaboable

Éjszaka nem aludtam valami jól, pedig az ágy nagyon kényelmes volt. Reggel 6-kor már fent voltam... néztem TV-t, hát sikerült újra elaludni. 8-kor felkeltem, elkezdtem 3 csomagból kettőt csinálni. Reggel megnéztem, hogy mennyibe kerül a jegy Corkba, és nem nagyon értettem, hogy miért ír 65 eurót, amikor ha beírom, hogy a Journey Plannerbe, hogy Dublinból Corkba mennék, akkor az árak össze-vissza vannak. Nos reggel leesett, ha online vesszük meg a jegyet, akkor olcsóbb :). Ha erre az összefüggésre hamarabb rájövök, akkor még 25 eurót spórolhattam volna. No mindegy, tanuló pénz. Megvettem a jegyemet 46 euróért és mint otthon a MÁV-nál kaptam egy kódot a jegy automatához.
Ezután checkout, és taxival irány Dublin Heuston vasútállomás. Taxi-n osztoztam egy német film producerrel, akivel eldumálgattunk, majd Ő félúton kiszállt, emiatt nekem csak 25 euró volt a taxi 40 helyett. Ohh yeah!

Épp elértem a vonatot, és már úton is voltam Cork felé. Az út nagyon jó volt, ugyanis a vonaton volt 1mbit/512kbit-es wifi. Neteléshez, levelezéshez és chateléshez bőven elég. Kis érdekesség, hogy ugye neten vettem a jegyet, és meg kellett adnom a nevem. Nos, ez azért van így, ugyanis a vonaton az ablakok felett vannak apró 2x40-es kijelzők, ahol is kiírják az utas nevét, aki lefoglalta a jegyet. Wow. Nem nagy kunszt, de akkor is...

Pontosan 12:35-re értem Corba. Nincs még nagy tapasztalatom, de ez a vonat elég pontos volt az indulást és érkezést tekintve.
Számomra furcsa, hogy a tájat elnézve, minden mennyire zöld még novemberben is.

Begyalogoltam kb. 10 perc alatt a belvárosba, ahol vettem buszbérletet, és sim kártyát. Hát nem sim-only lett, azaz 30 day contractos, hanem prepaid, de nem is baj, mert ugyanúgy kaptam korlátlan LTE internetet. Ezek mellett korlátlan smst küldhetek, és hétvégente ingyen hívhatok mindenkit. Hétköznap pedig csak a three hálózatosokat. Egyéb esetekben kegyeg a 20 euró. 
Ami vicces, hogy elvileg nem jár le soha, szóval nem kell havonta feltölteni (itt top-upnak hívják a feltöltést).
Miután aktív lett a kártya, megmértem a net sebességet és hát meg vagyok elégedve. 15mbit/s le, 16mbit/s fel :).

Ezután irány a hotel. Check-in. Végre egy normális ebéd + egy kóla -> 14 euró.

Ebéd után kifizettem az első éjszakát, kaptam egy blokkot, amivel elindultam a Social Welfare irodába PPS számot igényelni. Interneten azt olvastam, hogy 4:45-ig nyitva vannak, nos nem. 4-ig voltak nyitva, 4:10-re értem oda :). Innentől lett szomorú a napom, ugyanis már 3 napja próbálok időpontot összehozni egy ingatlanossal, hogy mikor tudja megmutatni a munkahelyem melletti épületben található 2 hálós, 2 fürdőszobás újépítésű ingatlant. Hát a srác nem vette fel a mobilját, nem reagált sms-re, de nekem nagyon kellett azaz albi. (Legalábbis akkor azt hittem)
Felhívtam a központi számukat, ahol is kaptam időpontot 5:40-re. Megjött az ingatlanos, végig rohantunk a lakáson, 5 perc után már tessékelt is ki :). Vicces volt és egy kicsit bosszantó.
Annyira nem bánom a dolgot, mert ugyan nagyon jó helyen van a lakás, de nagyon drága (1100 euró/hó + rezsi) és hihetetlen mód le van lakva.

Andival megbeszéltük, hogy akkor nézzünk 1 hálószobásakat, azok 800 euró alatt mozognak. Úgyhogy holnap délelött telefonálgatok, délután meg lejárom a lábaimat!

Ki kell térnem a tömegközlekedésre. A buszokon mindenki vesz jegyet, vagy van bérlete. Mondjuk mást nem láttam még bérlettel, mindenki vette a jegyet. Előszőr nem is értettem, aztán rájöttem miért. Azért mert kurvára nem járnak a buszok. Van olyan busz, ami naponta 5x megy csak, és a legtöbb is 20-30 percenként :D.
Volt olyan, hogy mentem már vissza a szállodába a központból, és beálltam a buszmegállóba. Megnéztem google maps-szal, hogy hogy jutok leggyorsabban vissza. Röhögtem, mert a Maps szerint gyalog volt a leggyorsabb. Gyalog 22 perc lett volna, a buszra 15 percet kellett várni, és ugye van annak is menetideje.
Másik probléma. Vannak a városnak olyan részei, ahol 2 km-t kell gyalogolni egy buszmegállóig, ami visz egy megállót majd át kell szállni, a másik busz visz 3 megállót majd ha arról is leszáll az ember, még gyalogolni kell 1 km-t az uticélig. Facepalm!

Bonyolult lesz ez az albérlet keresés, mert lehet, hogy 1,5 óra lesz két albérlet között :D és itt úgy néztem, hogy 9 előtt és 6 után nem dolgoznak az emberek. 

u.i.: jönnek majd fotók, plusz lehet egy két részt kibővítek, de most elég fáradt vagyok, és mivel 2mb-nál nagyobb képeket nem tudok feltölteni, így majd holnap konvertálgatom őket.

UPDATE: képek csatolva

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://corkicsabi.blog.hu/api/trackback/id/tr866868355

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása