Corkba költözésem története

Csabi Írországban

Harmadik és negyedik munkanap

2014. november 14. 00:02 - csaboable

Tegnap elég későn értem haza, mert albérleteket néztem, emiatt nem írtam semmit.

Nos a következők történtek melóhelyen: semmi extra... még tanulom a benti rendszereket, hogy mikkel foglalkoznak, milyen projektek vannak stb. Emellett tegnap bejelentették, hogy ingyen mozijegyeket adnak a dolgozóknak, akik kérnek a mostani Benedict Cumberbatch filmre. Mivel még nincs albérletem, ami elég nyomasztó, így nagyon nem volt kedvem moziba menni ma, szóval kihagytam.

Tegnap megnéztem 3 albérletet. Az első egy ház volt közel a munkahelyemhez. Kiderült viszont, hogy az a környék nem valami jó. Elég sok a furcsa arc. Legalábbis ezt mondogatták. Mivel utcafrontos ház volt, így mindenki az ablak előtt sétál el, így fullra belátnak. Függöny sem segít sokat, mert a háznak a másik végén volt egy terasz és ablakok, így kb olyan világos volt bent, mint kint, ami egyrészt jó, másrészt rossz, mert belátnak.
A ház maga jópofa volt, de elég kicsi. 800 euró/hónap. Egy kisebb fajta konyha, kb 15nm-es nappali, amiből egy 2-3nm használhatatlan a lépcső miatt. A lépcső alá lehetett volna szekrényeket rakni vagy valamit, de nem tudom. No mindegy. Az emeleten volt két szoba, egy dupla ágyas és egy szimpla. Hát mindkettő elég pici volt, ami nem is baj, de hát Andinak rengeteg nagyon sok (javítva Andi kérésére) ruhája van, és kb. a szimpla ágyas szobából gardróbszobát kellett volna csinálni, csak hogy elférjünk. Plusz nagyon hideg volt és elektromos zuhany volt, megmutatták hogy működik, de nem teljesen értem. Valami olyasmit mondtak, hogy nincs nyomás, és hogy tartályban gyüjtik, de nem boiler, hanem egy kis készülékben fűtik fel a vizet... nem volt valami bizalom gerjesztő. BER érték ki se volt írva a hírdetésnél.

BER érték azaz Building Energy Rating pont azt adja meg, amire gondolunk. A-G-ig tart, viszont A1-A3, B1-B3, C1-C3, D1-D2, E1-E2, F és G. Az A ratinget még nem láttam. B3 volt eddig a legjobb.

Mondta egyik munkatársam, hogy lehet 800 csak az albérlet, de ha E1 vagy rosszabb a BER, akkor 200-300 euró is lehet a fütés télen. D2 alatt nem igazán éri meg kivenni albérletet.

Ezután megnéztem egy lakást. 900 euró/hó. Na az kurva jó volt. Kb a város szélén, de nekem 6-7 perc gyalog a munkahely. 2 háló, nagy méretűek, beépített szekrények, fullos konyha, nappali, erkély, parkoló, csöndes stb.
Egy property agency adta ki, akiket nagyon nem ajánlottak, így nem nagyon mozdultam rá. Plusz ha Andinak is lesz állása majd jövőre, akkor lehet neki meg sokat kell utaznia, emiatt sem akartam annyira. Inkább egy városközponthoz közelebbit.

Este megnéztem a joly jokert! Legalábbis én azt hittem. Pontosan a város közepén a Lee folyó mellett helyezkedett el, BER B3, újépítésű, jól kinéző konyha, nappali. Háló, fürdő és egy félszoba.
No hát belsőudvaros volt, de kb csak a betont lehetett látni az ablakból. Tehát ha kinéztem az ablakon, akkor 2 méterre volt a betonfal. Az albérlet a másodikon volt amúgy. Nem volt kert középen, csak egy beton platz. Valami étterem konyhája lehetett alul, mert iszonyat ordítások hangzottak fel, ahogy - gondolom én - a szakácsok jól érzik magukat. Mindez pont a hálóból... no hát megint csak offos.
Plusz az ingatlanos egy kibaszott nagy gyökér volt. 18:30-ra odahív, és elfelejti, és 19:00-kor jön a ház elé. Emellett rohadtulra utálom, ha csordástul kell albérletet nézni. Ugyanis nem csak engem hívtak 18:30-ra, hanem rajtam kívül még 5 embert. Köztük volt egy pár is, így 7-en voltunk. A lakás volt vagy 50-55 nm. Nevetséges volt az egész. Még laktak a lakásban, de nem voltak otthon, és úgy trappoltunk végig mindenhol cipőstül stb. Iszonyat kellemetlenül éreztem magam. Körbe néztem kicsit, de ugye több minden elriasztott a lakástól. Pedig iszonyat jó helyen volt!!! Mindez 925/hó lett volna.

Csalódottan indultam vissza a hotelbe, ma sincs albi. Szerda volt már, és hát csütörtökön, ha megnézek egyet, akkor pénteken jelentkezhetek rá, hétfőn lesz valszeg döntés, így újabb 1 hét hotelben. 7x50 euró megint ugrott. Kurva élet....

Hotelbe érve, foglaltam plusz napokat, és elkezdtem megint a daft-ot böngészni, plusz közben Andival dumáltunk, hogy mennyire szopó az albérlet helyzet itt Corkban. Láttam, hogy az az albérlet, amit múlt héten pénteken láttam, ami tökéletes volt, nagyon jó helyen, tágas, nagy szép stb, még kiadó. Mindenki a munkahelyemen azt mondja, ne áruljam el a macskát, így úgy döntöttem, hogy kiveszem azt, ha még szabad.

SMS ügynöknek este, reggel hívott, hogy még elérhető, átküldi az application formot, és hogy küldjem a referenciákat, bankszámla kivonat, employee letter stb. 10-re el is küldtem mindent, 11-kor befizettem a depositot (975 euró). Aztán bizakodtam, hogy megkapjam. 5-kor felhívtam az ügynököt, hogy mizu? Mondta, hogy minden rendben, holnap elvileg vehetem át a kulcsokat. Meg is beszéltük a holnap 3 órát, amikor kifizetem neki az első havi bérleti díjat és utána akkor átadja a kulcsokat. Remélem ez már fix és semmi nem jön közbe!!! :) Ja ennek a BER értéke C1, szóval egyel rosszabb, mint a nagyon tuti elhelyezkedésűé.

Szóval úgy néz ki, hogy 1 héttel és pár nappal érkezésem után lett albérletem. Persze, ahogy írtam, ez még nem biztos, de olyan 90%.

Ma bent is maradtam 7-ig, hogy holnap ne legyen probléma, hogy délután lelépek, de kiderült amikor találkoztam a HR-es csajjal, hogy nem érdekli őket. Mondták, hogy menjek nyugodtan, intézzem a dolgokat. Hurrá!!!

Ma "hazaérve" a hotelbe le is mondtam a foglalásom és jeleztem, hogy szombat reggel költözöm ki. Emellett kérdeztem, hogy nem-e kaptam levelet, mire mondták, hogy nem. Kurva jó... mehetek be megint a SWO-ba rákérdezni, hogy WTF?!?
DE nagy meglepetés ért, amikor beléptem a szobámba, ugyanis ott volt a levél az SWO-tól, amiben is megkaptam a PPS számom. Fura, mert semmi plasztik kártya, csupán egy sorszám két betű és ennyi. Meg egyéb információk, hogy mire tudom használni a PPS-t.

Holnap reggel első dolgom lesz bankszámlát nyitni.
AIB mellett döntöttem, mert közvetlenül a cég bejáratánál van egy fiók, plusz ha van 2500 euróm 3 hónapon keresztül, akkor minden ingyen van.
Másik lehetőség a Permanent TSB lett volna, de náluk nincs paypass kártya és a városközpontban vannak, ahova munkaidőben becaklatni... hát nem egy leányálom. Kicsit sajnálom, hogy nem a Permanent TSB, ugyanis ott személyreszabott bankkártyát kaptam volna. Értsd feltöltök bármilyen fotót a kártyatervező programba és rányomtatják a kártyámra. Kb. megtervezhetem a saját bankkártyámat, hogy hogy nézzen ki. Nüansznyi dolog, de akkor is... jópofa. :)

Plusz infó mobillal kapcsolatban. Félreértettem a dolgot, és havonta kell top-uppolni a kártyát. Emellet az én csomagomban, unlimited sms és unlimited LTE internet volt, ami jó, de mivel ingatlanosokat kellett volna hivogatnom elég sokszor, így nagyon nem volt jó döntés a Three. Hétfőn szerintem áthordozom a számom a Meteorhoz, mert ott 20 euró ugyanúgy a havi topup, viszont választhatok, hogy mi legyen unlimited. 20 euró = 2 dolog unlimited. Nálam telefon és net lesz. (netnél 7.5gb a limit :) szóval nem unlimited). Azért csak hétfőn, mert hétvégén kipróbálom Three-t, hogy milyen az albiban, és ha szar, akkor váltok meteorra. Szopó, mert túl nagy összehasonlítási alapom nem lesz, de mindegy :).

Bár ha holnap lesz bankszámlám, akkor akár vehetek sim-only 30 napos szerződést is bárhol. Tesco 25 euró havonta, és minden unlimited (limitek: net 15gb, 10000 perc beszélgetés és 10000sms), viszont náluk csak 3g van. Three-nél 20,39 euró havonta, 350 perc beszélgetés, és korlátlan internet (15gb). Meteornál 35 euró havonta és minden unlimited (net 15gb limit). Three-nél is van ilyen, de az 39 euró és akkor nem 350 perc hanem unlimited.

Nos meglátjuk... legrosszabb esetben 1 hónap után tudok váltani meteorra, ha esetleg nem lenne elég a 350 perc havonta. Szóval Three, sim only 30 napos szerződés lesz ebből szerintem.

Holnap már lehet jönnek a kalandok az internetszolgáltatóval. Valszeg UPC lesz, mert van 240mbit/s-s internetük. Holnap ha megkapom albit, akkor rendelek házhoz tescotól is, úgy hogy majd megpróbálok egy összehasonlítást csinálni a MO-i és ÍO-i tesco árak között :). Plusz tervezek TV-t venni, azt is összehasonlítom, hogy mi mennyibe kerül.

Csabi mára OUT!

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://corkicsabi.blog.hu/api/trackback/id/tr426895003

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása