Corkba költözésem története

Csabi Írországban

Harmadik és negyedik nap

2014. november 08. 19:36 - csaboable

Harmadik nap:

Reggel 8-kor ébresztett a telefonom. Furcsa, mert általában már 7-kor félálomba kerülök és már csak forgolódom az ágyban. Itt nem! Valószínűleg fáradt is vagyok a sok sétafika/idegesség miatt, de inkább tudom be annak, hogy itt 8 körül jön fel a nap. Nem csoda, hogy itt kb. minden zárva reggel 8-kor még. Este 5-kor még elég világos van itt, és kb fél 6-ra lesz sötét.
Szerintem ez nagyon jó, bár tény, hogy reggelente nehezebb felkelni! Most már kezdem érteni ezt a nyári/téli időszámítást Magyarországon.

No, reggeli boot process lefutott, megnéztem a leveleim, megnéztem a daft.ie-t, hátha vannak új albik. Volt is 1-2, felhívni nem tudtam őket, hisz 9 előtt itt kb nincs élet. 5 után pedig a rohadt ingatlanosoknak kiesik a kezéből a telefon... Szóval elmentettem a hírdetéseket későbbre.

9-kor elindultam a városba, hogy PPS-t szerezzek. Megálltam valami boltnál, ahol vettem egy szendvicset, volt vagy 30-35 dekás szerintem és 3 euróba került. BBQ csirkés, kis zöldséggel. Gyaloglás közben már elkezdtem enni és 9:35-re értem a Social Welfare Officehoz, ahol is 20 méteres sor kígyózott az ajtó előtt :D. No mondom ez kurva jó. Mindegy, megvárjuk. Csak, hogy szemléltessem, mekkora volt a szendvics, 9:50-re végeztem vele, pedig általában gyorsan eszem!!! 10 óra után 1-2 perccel nyiltak az ajtók, hátranéztem, akkor láttam, hogy a sor végét már nem látom, mert már kanyarodott :D:D. Hirtelen már inkább szerencsésnek éreztem magam, hisz csak 25 percet kellett várnom és relatíve a sor elején voltam. Oh yeah!!!

Bejutottam, fel az emeletre ahol a PPS-t intézik, kis keringés után megtaláltam a ticket disposert. Manuális fos volt, nem is értettem, mindegy. Téptem egyet és leseggeltem. 5-ös volt a sorszámom, mondom nem is olyan rossz, hisz 4 ablak van. Fél perc várakozás után odajön egy csaj hozzám, hogy kell-e a jegye? Mondom mivan? Erre kezembe nyomja a 3-as jegyet. Mondom thanks :).

10:04-kor már ültem is az ablak előtt, ahol is bemutattam a fejvadásztól kapott levelet, miszerint alkalmaznak, van bérem, és a címem is rajta volt, azaz a Commons Inn. EZ NAGYON FONTOS!!! Ennélkül kb jöhettem volna vissza. Szóval, kaptam egy lapot... két oldalas, szokásos kérdések. Kitöltöttem, kicsit csacsogtam a csávóval, aztán kaptam az igazolást, hogy igényeltem PPS-t, és hogy szerdán, legkésőbb csütörtökön megkapom.

10:20-kor már indultam is a munkahelyemre, ugyanis előtte való nap megbeszéltem a HR-essel, hogy beugrom, bemutatkozni stb. 

11-re ott voltam pontosan, fél órát dumálgattunk, körbe vezetett. Az iroda modern open space. Nem volt büdös!!!
A konyhához érve mondta, hogy itt találok kekszet, sütiket, müzlit stb, és hogy fogyasszam nyugodtan! Kérdem, mennyibe kerül? Mondja ingyen van. Hát akaratlanul is elröhögtem magam. 

Itt éreztem, hogy talán itt jobb lesz az élet. Miért? Kifejtem: voltam egy itteni Aldiban és egy Dunnes Storesban. Az árak röhejesek. Ami esetleg akciós, az akár féláron van a magyarországi árához képest. Amin nincs akció, az az eddigi tapasztalataim alapjan inkább olcsóbb, vagy ugyanannyi mint otthon.
Amit ebből ki szeretnék hozni: van a cég, akinek a pár doboz keksz és müzli megvétele filléres tétel. Hisz ezek éves költésge szerintem kevesebb, mint egyetlen ember egy havi fizetése.
Ezzel a relatíve "olcsó trükkel", szerintem igen is javítja a morált, és a munkakedvet.

Az igazsághoz hozzá kell tennem, hogy Magyarországon is volt 1-2 cég, ahol dolgoztam és ahol próbálkoztak hasonló dolgokkal, de többnél az idő múlásával megszüntették azokat, mondván sokba kerülnek. Közben pedig láttuk, hogy a cégvezető néha értelmetlenebbnél értelmetlenebb dolgokra költ nevetségesen nagy pénzeket.
Lehet most sokan nem értenek velem egyet, de én sajnos/szerencsére másképp látom a dolgokat. Ezt a szálat inkább nem is viszem tovább, mert teljesen fölösleges és nagyon off topic.

Szóval, kezemben a levéllel, amit a SWO-tól kaptam bementem pár bankba, hogy nyissak bankszámlát. 3-ból 3 helyről elhajtottak, hogy az a levél nem érdekli őket, mert túl sok visszaélés volt a múltban, de szívesen látnak, miután már megkaptam a PPS kártyám. Huh... hát mondom, akkor legalább összegyüjtök prospektusokat, hogy lássam, hol, milyen bankszámlák vannak, és milyen költségek.

Hát határozottan meglepődtem, ugyanis nagyon dúrva költségei vannak az itteni bankolásnak:

4-5 euró/3 hónap a számlavezetési díj VAGY minden elektronikus vásárlás után 20 cent, minden készpénz felvétel után 35 cent díj, amit egyszerre vonnak le 3 havonta. Gondolom amelyik a nagyobb, azt vonják le. Legalábbis én ezt értettem ki a prospektusból... mea culpa, ha tévednék. Amiket néztem: AIB, Bank of Ireland, Ulster Bank.

Viszont, ami a jó hír. Ha van 2500-3000 eurónk, akkor ingyen van minden. Kitétel, hogy annyinak mindig rajta kell lenni a számlán 3 hónapon keresztül. Volt olyan, ahol ennek ellenére is vonták a számlavezetési díjat az rögtön ki is esett... azt hiszem az Ulster Bank.
Erre visszatérek jövő héten, amikor már lesz PPS-em.

Ezután vásároltam reggeli kekszet + üdítőt az aldiban (reggeli keksz 1.49 kb mint nálunk a Belvita "déligtartólendületbaromság", annyi kivétel, hogy ez 8x3 db-os és 300g-os, 4x0.5l ízesített ásványvíz 1.99 euró, szatyor 29 cent), és haza gyalogoltam. Le is mértem, hogy a munkahelyem és a Commons Inn közötti táv 11 perc kényelmes sétával.

Visszaérve a hotelbe elkezdtem telefonálgatni az albi ügyben. 1 már el is ment. A másikkal egyeztettem időpontot, amit végül lemondtam, mert még Magyarországról küldtem egy levelet egy albi iránt, aminél nem volt telszám és most kaptam visszajelzést, hogy 3-ra mehetek.

Gondoltam kipróbálom a taxit, mert 3-ra a város nyugati felén kell lennem, 4-re a keletin. Ez az itteni BKV-vel esélytelen. Töltöttem androidra egy taxis alkalmazást, amin keresztül rendeltem 14:30-ra taxit. Jött is, 7+2 euró volt a ~8 perces út (2 euró mert időpontra kértem... facepalm).

Megnéztem az albit, tetszett... keverték a régit a modernnel. Macskát is engedték volna, de hát kurvára kint volt... 20+ percet kellett volna naponta a buszig majd várni a buszra, majd az utazás maga, majd újra gyaloglás a melóhelyig. Hát mondom majd visszaszólok. 800 euró / hó volt, és ez egy ház volt, 2 emeletes, fsz nappali konyha, emelet 2 szoba 1 fürdő.

Taxi, irány a másik. Írok smst az ingatlanosnak, hogy megérkeztem, kint várom. Csörög a telefonom, hogy "bocsika, elfelejtettelek. 10 perc és ott vagyok". Mondom huh nem baj... legalább jön és nem kell újra idecaklatnom.

Megjött a csaj 12 perc múlva, nagy bocsánat kérések, aztán bementünk a kapun, ahol is nagyon szép kert fogadott, és körben újépítésű régimódi házak álltak. Ez eddig tetszik. 975/hó az albi, 2 háló, 2 fürdő, amerikai konyha, mini terasz, előszoba, tároló. Beléptem a lakásba, hát majd eldobtam az állam. Nagyon tetszett. Minden. A konyha olyan volt, mint a lakásmagazinokban szokott lenni 1-2 nagyon modern konyha. Mivel nem vagyok egy költő lélek, ezért kérlek nézzétek el a szegényes szóválasztékom. Elégedjünk meg azzal, hogy Csabinál megszületett a vágy: "Nekem kell ez az albi". Rögtön a kényes kérdésre térek: van macska. Fizetek extra hónapokat kaució gyanánt, csináltatok bútorvédő rongyokat meg minden kutyafasza... 
Mondja  csaj, hogy a főbérlő valószínüleg belemegy, de a házakat kezelő cég/menedzsment nem biztos. Kérdem: Whaaat? Mondja, hát igen, ez amolyan házszabály, hogy nem lehet ezt+azt, és hogy kutyák pl.: tiltottak mindenkinek. Hétfőre ígért visszahívást, hogy addigra kideríti, jöhet-e a macska.

Elindultam vissza a hotelbe, és csak sajnálkoztam, meg pesszimistáskodtam - lehet ilyen szó nem létezik -, hogy tuti "nem" lesz a válasz. Pedig milyen jó helyen van az albi... 6 perc a buszmegálló, ahol is 2 olyan busz jön, ami jó nekem, nagyon szép volt a környék stb stb stb...

Buszon dumáltam egy cseh csajjal... vajon miről? Hát persze, hogy arról, hogy mekkora FOS az itteni buszrendszer, mert hogy Ő már 45 perce indult, és időpontra megy és hogy "áááááá". Erre elmeséltem a második napi kalandom, röhögött, hogy hát ja... aztán végül azzal zártuk, hogy shit happens.

Negyedik nap:

Döglés egész nap. Reggel felkeltem, reggeliztem kekszet, amit előtte való nap vettem. Vissza ágyba, sorozat, film nézés. 12:30-kor be a hotel étterembe, rendeltem valami marhasültet+köret+sajttorta. Hát eeeeh. Nem ízlett, de mivel 20 eurót fizettem, ezért betoltam az egészet.

Elindultam a boltba pzs-t venni, mert benáthásodtam. Sparba (mini spar) mentem be előszőr, ahol semmi nem volt kb. Mondta a srác, hogy menjek át a Dunnes Stores-ba. Nem értettem miért küldd oda, hisz voltam már szerdán ott és az egy ruhabolt. Mármint tényleg... mész a folyosón, látod a Dunnes Stores feliratot, és látsz kb egy C&A-t.

Állok ott egy darabig, aztán látok embereket kijönni bevásárlókocsikkal, amik tele voltak kajával, piával, meg egyebekkel. Erre elindultam befele, és miután áthaladtam a ruhabolton, kiderült, hogy a ruhabolt mögérejtettek egy nagyobb tesco méretű áruházat :D. Nagyon megörültem... megvettem a zsepit, teát, cukrot aztán vissza a hotel. Amúgy eddig vagy nagyon szerencsés voltam, vagy egyátalán nem szar Corkban az időjárás. eddig 3 nap napsütéses volt 1 nap esős.

Beszéltem egyik volt munkatársammal, aki jelezte, hogy nem éri meg autót venni, inkább nézzem meg a bérlés díját. Megnéztem és hát tényleg. Napi 16-17 euróért kapok valami VW Up szerű autót, ami nekem tökéletes arra, hogy ide-oda furikázzak a városban, amíg albérletet keresek.
Hétfőn lehet be is megyek bérelni egy autót 1 hétre, hisz remélem jövő héten már lesz albérletem.

Megint megnéztem a hírdetéseket, találtam 1 újat, telefon persze hétvégén nincs. Írtam nekik az oldalon keresztül... meglátjuk.

Majd a nagy eszemmel kitaláltam, hogy szobát kéne bérelni addig, amíg nincs albim. Olcsóbb, mint a hotel, ugyanis a hotel havonta 1500, a szoba 200-400. A probléma, hogy nem adnak ki rövidtávra.
Sebaj... bepróbálkozunk. Írtam 3 hírdetőnek is, hogy mi lenne, ha 15-20 eurót fizetnék naponta, addig amíg nem találok albit. Így ha egy hónapig maradok, akkor 1.5x annyit kapnak, mintha lenne bérlőjük... 

Egy már vissza is jelzett, hogy van már bérlő és elfelejtette levenni a hírdetést. Remélem a másik kettővel nagyobb szerencsém lesz.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://corkicsabi.blog.hu/api/trackback/id/tr486878679

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása